میزهای MDF طرفداران بسیاری را رد محیط های اداری و کاری پیدا کرده اند. این دسته از میزها به دلیل قیمت مقرون به صرفه، شکل پذیری و قابلیت سفارشی سازی بالا، مقاومت مناسب در برابر ضربه و فشارهای خارجی و عوامل مشابه دیگر، یک گزینه ایده آل برای ادارات به شمار می روند. اما با این وجود برخی از کاربران به اشتباه میزی با ابعاد نامناسب برای خود انتخاب کرده و از همین رو دچار مشکلاتی می شوند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی عوامل مهم در انتخاب ابعاد میز اداری ام دی اف پرداخته و همچنین اندازه های استاندارد آن را به شما معرفی کنیم.
اگر قصد سفارش ساخت یک میز اداری را دارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما بوده و از نکات ذکر شده بهره مند شوید.
بر خلاف تصور اغلب مردم، انتخاب یک سایز به عنوان ابعاد میز اداری استاندارد یک اشتباه است! چرا که این میز با توجه به عوامل مختلفی که در ادامه این مقاله شرح خواهیم داد، ممکن است نیازمند استفاده از ابزار مختلفی باشد. با این حال اغلب میزهای آماده موجود در بازار از یک استاندارد تقریباً مشابه پیروی کرده و ابعاد آن ها ۱۴۰ در ۶۰ و یا ۱۲۰ در ۶۰ سانتی متر است. اما همان طور که گفته شد، این ابعاد ممکن است برای همه مناسب نباشد.
اگر قصد دارید تا بهترین ابعاد ممکن برای میز اداری خود را به دست آورید، توصیه می کنیم تا موارد زیر را در نظر بگیرید:
اولین مورد تعیین کننده در ابعاد میز اداری ام دی اف شامل کاربرد آن است. پیش از هر چیزی، شما باید به صورت کاملاً دقیقی هدف خود از سفارش و یا خرید میز را تعیین کنید؛ چرا که در غیر این صورت، هزینه و زمان صرف شده توسط شما به هدر خواهد رفت. همچنین شما باید کاربردهای آینده میز اداری مورد نظر خودتان را نیز پیش بینی کنید. برای مثال ممکن است محل کار شما محیطی تازه تأسیس بوده و کارمندان کمی داشته باشد. در چنین محیط هایی قادر خواهید بود تا از میزهای اداری مجزا برای هر یک از کارمندان تان استفاده کنید. اما با افزایش تعداد نفرات حاضر در محل کار، ممکن است میزهای انفرادی دیگر چاره ساز نبوده و نیازمند میزهای اشتراکی باشید.
در کنار این مسئله، ماهیت کار اداری نیز اهمیت بسیاری در انتخاب ابعاد میز اداری ام دی اف دارد. به عنوان مثال در بخش هایی از ادارات ممکن است کارمندان نیاز به ابزار مختلفی برای انجام کارهای خود داشته باشند. در این حالت بهتر است طول و عرض میز خود را اندکی بزرگ تر در نظر بگیرید تا کارمندان از آسایش کافی برخوردار شوند. همچنین در بخش هایی نظیر بایگانی ها، نیاز به فضای جداسازی و ذخیره سازی بسیار احساس می شود. در این محیط ها می توانید با استفاده از میزهای کشودار، محیطی منظم ایجاد کنید. در حالت کلی پیش از سفارش ساخت میز اداری، بهتر است تمام کاربردهای فعلی و آینده آن را پیش بینی کنید.
پس از تعیین نوع کاربرد، نوبت به بررسی ابعاد محیط اداری شما خواهد رسید. شاید ابعادی که به نام استاندارد تعیین شده، برای محیط کار شما به هیچ وجه مناسب نباشد. به عبارت دیگر ابعاد استاندارد میز اداری برای یک اتاق استاندارد در نظر گرفته شده است! اگر مساحت اتاق شما کوچک تر از این میزان باشد، میز اداری فضای زیادی را به خود خواهد گرفت و باعث دل گیر شدن فضا خواهد شد. در سمت دیگر اگر اتاق کاری شما بسیار بزرگ باشد، یک میز استاندارد همانند یک المان کوچک در گوشه ای از اتاق جا خوش خواهد کرد.
از همین رو، ابعاد میز اداری ام دی اف باید متناسب با اتاق آن باشد. خوشبختانه وجود روکش های مختلف برای میزهای ام دی اف باعث شده تا مشکل تناسب ابعاد میز با اتاق تا حدی رفع شود. به این صورت که استفاده از میزهای اداری با روکش سفید و یا روشن، می تواند باعث کوچک تر دیده شدن میز شده و مشکل کمبود فضا را از لحاظ دیداری و ظاهری حل کند. همچنین در صورتی که میز مورد نظر شما نسبت به ابعاد اتاقتان کوچک است، می توانید از رنگ چوب و یا رنگ های تیره برای آن استفاده کنید. هرچند که بهترین کار، سفارش یک میز با ابعادی متناسب برای اتاق است.
آخرین مورد مهم و قابل توجه در انتخاب ابعاد میز اداری ام دی اف نوع آن است. در واقع همان طور که می دانید، تمام میزهای اداری مشابه یکدیگر نیستند. میزهای اداری دارای دسته بندی های بسیار متنوعی بوده و هر کدام شکل و شمایل خاص خود را دارند. از میزهای تحریر بدون جزئیات گرفته تا میزهای مدیریت عظیم و با شکوه، همگی زیر مجموعه ای از میزهای اداری هستند. انتخاب نوع میز رابطه تنگاتنگی با کاربرد آن دارد و به همین دلیل گاهی برخی کاربران این دو مورد را با یکدیگر اشتباه می گیرند. اما نوع میز و کاربرد آن دو موضوع متفاوت از یکدیگر هستند.
به عنوان مثال دو نوع میز تحریر متفاوت را در نظر بگیرید. یکی از این میزها ممکن است برای بخشی که با ابزارهای مختلف سر و کار دارد، در نظر گرفته شود. میز دوم نیز ممکن است برای کارمندانی انتخاب شود که نیاز زیادی به ابزار مختلف بر روی میز خود ندارند. هر دو این موارد در نهایت یک میز تحریر اداری خواهند بود؛ اما تفاوت در کاربرد آنها باعث می شود تا ابعاد متفاوتی داشته باشند.
در این مقاله به بررسی عوامل مهم و تأثیرگذار در انتخاب ابعاد میز اداری ام دی اف پرداختیم. همان طور که مشاهده کردید، با انتخاب جنس MDF برای میزهای کاری خود می توانید شکل ظاهری و ابعادی دقیقاً متناسب با نیازهای خود داشته باشید. تنها کافی است تا به عوامل مهم در انتخاب آن دقت کنید.
همچنین در صورت نیاز به مشاوره، متخصصان و کارشناسان آذینگر با سال ها تجربه در زمینه طراحی و پیاده سازی دکوراسیون داخلی در خدمت شما خواهند بود. برای این کار، تنها کافی است با شماره تلفن 09124611041 تماس بگیرید.